Monday, June 24, 2013

Guner Teyzem \Guner Umurhan

Sevgili Teyzecigimi kaybettim. Son anlarında yanında olamadıgım icin cok uzgunum. Hep icimde ukte kalacak seylerden biri olacak.1929 dogumluydu. Edebiyat Fakultesi Turkoloji bolumunden sonra uzun yıllar bankacı olarak calıstı. Kadınların  calısma hayatına yeni yeni girdıgı yıllardı .Ailenin duzenli bir gelire ihtiyaciyla o da calisma hayatina girdi, Mutlu iyi yillardi.Yilmaz Enişte ile gec bir evlilik yaptı  ama mutlu oldu, onu kaybedinceye kadar.Teyzem sevdigini sever. sevmedigini sevmez, egilip bukulmeyi de bılemezdi .Hasan Tahsin ve Şaziment Gokcebel'in ortanca cocuguydu ,annemin kucugu.  Beni koşulsuz ve sonsuz severdi,gitti iste. Okudugum ilk kitaplar onun kitaplıgındandı; Matmazel Noralia'nin Koltugu (Peyami Sefa}, Rubab-i Şikeste (Fikret), Pitigrilliler, 10-11yaslarında beni acıdan kahreden Kerime Nadir romanları, Yahya Kemaller, daha niceleri. Galiba 8. dogumgunumde hediye ettigi soluk gri-bej arası kapagı olan Cocuklar icin Gorgu Kitabi hakkında ne dusundugumu hatırlamıyorum ama diger bir hediyesi olan English Dictionary for Children o kadar guzel resimlerle doluydu ki yillarca zevkle  baktım. Şimdi duşunuyorum da galiba kendim satın almaya başlayıncaya kadar butun kitapları o almıştı bana.

No comments:

Post a Comment