Thursday, July 19, 2012

"Seni seven neylesun"

Gecen gun Topkapı sarayı Harem dairesini gezdik. 90 li yılların başında Halis 'in sirketi burada olcum yapmıstı gunlerce. kederli anilar barındıran bu yeri gormek zor geldiginden o zaman sadece dış mekanlarda kalmıştım. Bunca zaman sonra yeni bir harem sergisi dolayısıyla gezdim.Halis, yardımcıları gencler; Servet, Nesrin,Ayhan fotogrametri denen bir olcum aletiyle 1 ay haremde olcum yapmışlardı. Anılar guzeldir. oyle gezdim ben de. Bu vesileyle Halis'in ara sıra neşeyle anlattıgı bir oykuyu blog izleyicileriyle paylasıyorum.
Genc bir cariye padişaha aşık olur, onun yolunu gozler. Bir gun dayanamaz; onun hergun gectigi koridordaki duvara ,cebinde sakladıgı komur parcasıyla kucucuk bir not yazar. "Seni seven neylesun?"Birkac gun sonra duvardaki karalama padişahın gozune çarpar yanındakilerden kalem ister ve şoyle bir cevap yazar: "Halin beyan eylesun". Bunu okuyan cariye korkuya kapılır, harem hiyerarşisi icinde gosterdigi curetten dolayı başına geleceklerden korkmaktadır. Gene de bir gun bir punduna getırıp icini dokecek bir cumle yazmaktan kendini alakoyamaz. "Korkar ise neylesun?"Icinde merak uyanan padişah gectigi yolda duvarlara goz atmaktadir, bu yazıyı gorunce yine kalem ister ve cevap yazar."Hic korkmasun, soylesun"Tahmin edilecegi gibi hikaye mutlu bir buluşmayla biter.

No comments:

Post a Comment