Friday, July 27, 2012

Dilara'nin Ruyasi

Sabah erkenden kendimle ilgili bir şey icin hastanedeydim, sorun yok. Odaya ugradıgımda Dilara heyecanla akşamki ruyasını anlattı. Birseylerden uzaklaştırmak icin Halis'i kucagına almıs. Halis zihni acık ve iyi durumdaymış. Onu kolayca kucagında tutmuş, iyi olduguna sevinmiş. Bana anlatırken de ruyasının etkisinde ve mutluydu. Hayırdır inşallah. Kac yılı ona bakarak gecirmekte ve bu ruyayla mutlu olmakta. Bu da bana hoş geldi. Ben uzun zamandır ruyada gormuyorum. Son defa onu bir merdivende durur vaziyette gormuştum, biraz uzakta. Anlattıgımda,Naciye hanım bunu anlamlandırdı, yorumladı. Burada paylaşmayayım.
Dışarı cıkarken John Freely'i gordum, daha once de gormuş ama konuşamamıştım. Bu defa cesaretlendim. Son kıtabını cok severek okudugumu soyledim, ayak ustu tatlı bir sohbet oldu. Harika bir insan, 1926 dogumlu. Robert koleje hoca olarak gelmiş, geliş o geliş. Degerli araştırma kitapları arasinda 'Strolling Through Istanbul' cok populer oldu. Son yazdıgı 'Children of Achilles' ,Anadolu'da Yunanlılar adıyla cevrildi. Tarıh meraklıları ıcın. Zevkle okudum, bu toprakların tarihini bu bilge yazardan ogrendim ki ,gozumde hersey başkalaştı.

No comments:

Post a Comment