Tuesday, May 8, 2012

Gaziantep, Pekin Operası, Hastane Bahcesi



Sırasıyla anlatıyorum.
Gaziantep'e ilk gidisim. Cok heyecanlı bir gezi oldu. Onat Kutlar adına yapılan bir film festivali dolayısıyla ordaydık. Eger festivali duzenleyenlerin rehberligi ve candan misafirperverlikleri olmasaydı aynı tadı bulur muydum, bilmem. Kaldıgım kısa süre icinde, sehrin tarihi ve mutfagıyla mest oldum. Mimari ve mekan duyarlılıgımı Halis'e borcluyum, gezdigim yerlere baska bir gozle bakabiliyorum. Zeugma Mozaik Muzesi cok zengin, siz de görün. Baraj altında kalmaktan kurtarabildikleri mozaikler, acıklamalı olarak sergileniyor. Panonun birinde acıklamayı okudum,hikaye Shakespeare'in "Yanlıslıklar Komedyası"nin antik versiyonu. Bunu kesfetmek zevkliydi.
Dun de Sibel'le Pekin Operası'na gittik, acaip bir görsellik. Yusuf ve Ursula'ya rastladim. Halis'i sordular. Neden sadece yasadıgım güzelliklerde onu arıyorum, bilmem.
Bu sabah hastane bahcesinde Dilara'nin seslenisiyle onların yanına gittim, bu mevsim ilk defa cıkarmıs tekerlekli sandalyeyle. Götürdügüm akasya ve nanenin kokusu etkilemedi. Daha az tepki veriyor kokulara.

1 comment: