Saturday, October 22, 2011

Gunesli bir cumartesi

Bugun hastaneye gitmedim, planim gunu ikiye bolup hem Halis'e hem de Sabanci Muzesindeki sergiye gitmekti. Birincisini yapamadim.Dun sevindigim birsey oldu. Halis'i uzun zamandir acık havaya cıkartamiyoruz cunku bitmek bilmeyen insaat ve kapı onune cikartmanin uygunsuz olusu yuzunden ayrica enfeksiyon nedeniyle odada kalmistı. Halbuki Dr. Atif her sefer disarı cikmasının faydali olacagini soyluyor. Biz de cok istiyoruz. Catıda hemsirelerin kahve sigara molasi icin kullandıkları bir teras var ve daha once izin istedigimde olusuz cevap almıstım. Dun tekrar sordum ve olur dediler. Tesekkurler Bayan K. cok sevindim.
Ogledensonra Yildiz'la Sabanci'daki sergide bulustuk.Gene guzel surpriz; bittigini zannettigim Ege'nin iki yakasindan neolitik caga ait muthis sergi uzatilmıs. Gozumuz ve kalbimiz doydu. Vee cagdas sanatin onemli ismi Sophie Calle'in Istanbul icin hazirladıgı sergi: Son kez- ilk kez 'i gorduk. Gormeyenlerin son hatırladikları goruntuler ile Istanbul'da yasayıp daha once gormedikleri denizi ilk goruslerine dair bir sergi. Cok etkilyici, insan neden buyuk sanatcı olur iste ortada. Herkes'in gidip gormesini dilerim.
Boyle yerlerde ben uzun uzun aciklamalari okurdum, onunsa daima baska bir sozu olurdu, orada yazili olmayan ama cok akıllı birinin yorumuyla hayata dair bir bag kurulurdu, benimse dusunemedigim.

No comments:

Post a Comment