Saturday, June 11, 2011

1290 no.lu sandik/ Poll #1290

Belki de oy veremedigi ikinci secim. Sabah erken bizim oradaki ilkokula gidip oy verdim, ortalik sakin ve ciddiydi. Bir ilkogretim okulunu da ancak secimden secime gorebildigim icin ilgiyle bakiyorum. Herbirimiz bu bicimlendirme asamasindan gectigimiz icin cocuklugumuzda, hangi yasta olsak da karsi konulmaz bir baglilik ve ilgiyi hakkediyor "okul" hep. Kim yazar bu duvarlardaki yazilari, ogretmenler mi, ozel bir ogrenci gurubu mu? Tepeden inme mi, tabanin egilimlerini gozeterek mi; bilmiyorum. Ama bu sabah Etiler'deki okulun duvarlarinda Can Yucel ve Shakespeare 'den siirler vardi. Bunlarin eksik oldugu bir okul olmasin diye oy attik.

N.Y donusu Halis'i iyi ama ilgisiz gibi buldum.

Perhaps it's the second election in which he did not vote. I went to the nearby elementary school in the morning to cast my vote. The atmosphere was calm and serious. Since I only get to see inside an elementary school during an election, I look around with interest. Since we all went through this formative process as children, no matter at what age, "school" always creates a certain attachment and interest. Who writes these things on the walls - teachers or a special group of students? Top-down or following the leanings of the bottom. I have no idea. But this morning, there were poems by Shakespeare and Can Yucel on the walls of the elementary school in Etiler. We voted this morning so there are no schools without these.

Upon my return from NY, I found Halis well, but with a lack of interest.

No comments:

Post a Comment